Wie is 'De Grootste Royaltykenner van Nederland?'

dinsdag 29 januari 2008

Prinses Máxima, Prins Willem-Alexander, Koningin Beatrix; de leden van ons Koninklijk Huis zijn razend populair. Van het verre verleden, het protocol, de huwelijken, tot aan de meest actuele gebeurtenissen, niets ontgaat de echte royaltyliefhebber. Veel mensen zijn zo geïnteresseerd dat zij bijna net zo deskundig zijn als de ons bekende royaltyexperts.

Tijd

om te ontdekken wie écht 'De grootste royaltykenner van Nederland' is! Uit elke provincie zullen royaltykenners het tegen elkaar opnemen in 6 spannende voorrondes. In de grote live finaleshow op Koninginnedag strijden de 6 winnaars uit de voorrondes eerst tegen elkaar. De winnaar speelt verder om de titel tegen de winnaar die voortkomt uit de quiz-ronde met de 6 professionele royaltydeskundigen.

In deze eindstrijd is het één tegen één! Bert van Leeuwen ('Het Familiediner', 'That's the Question') en Jeroen Snel ('Blauw Bloed', het royaltyprogramma van de EO) presenteren deze show voor de EO.

Vanaf 22 maart elke zaterdagavond op Nederland 2 en op 30 april de grote finale op Nederland 1. Weet jij veel van het koningshuis en wil je meedoen? Geef je dan op via het contactformulier op http://www.skyhightv.nl/ , sms ROYALTY naar 7373, of mail naar royaltykenner@eo.nl onder vermelding van je naam en telefoonnummer. De productie nemen dan snel contact met je op.

DOSSIER: Kandidaten/publiek Gezocht NL

volledig dossier

'2Doc: Eddy's Oorlog' (BNNVARA)

Vier seizoenen lang reist Eddy van Wessel langs de Oekraïense frontlinies. Nu hij zich als Nederlands meest bekroonde oorlogsfotograaf al drie decennia op de frontlijn bevindt, wil hij nog altijd de ultieme foto maken, het beeld dat het hele conflict samenvat en dat alle worstelingen, trauma’s en tegenslagen die hij heeft moeten doorstaan de moeite waard maakt.

'2Doc: Eddy's oorlog', om 22.20 uur bij BNNVARA op NPO 2.