Dit zijn dé 15 finalisten van De Strafste School 2018

donderdag 29 maart 2018

MNM-dj Tom De Cock en Nora Gharib gaan samen op zoek naar... De Strafste School 2018! Waar les gewoon leutig is, waar leerkrachten en leerlingen beste vrienden zijn, waar elke dag iets spannends gebeurt dat je klaarstoomt voor het echte leven.

Op 3 mei weten we wie Dé Strafste School 2018 wordt, met een radiofeest en alle grote sterren van het moment, live op de speelplaats van de grote winnaar.

Finalisten
Dit zijn dé 15 finalisten die kans maken op de titel van De Strafste School 2018:

Sint-Jan Berchmans Avelgem Middenschool
GO! Atheneum Aalst
Hotelschool Gent
CDO EDUGO Campus Glorieux Oostakker (Centrum Deeltijds Onderwijs)
BuSO Cardijnschool - Anderlecht
BuSO Berkenbeek, Wuustwezel
Sint-Annacollege, Linkeroever
Sancta Maria Kasterlee
Sint - Claracollege Arendonk
Sint-Aloysius Geel
Atheneum Martinus Blizen
De Stud!o, Oostende
’T Saam Campus Cardijn(laan) Diksmuide
GO! Atheneum Denderleeuw
Don Boscocollege Hechtel-Eksel

De jury
De finalisten krijgen in de week van 23 april MNM-dj Tom De Cock, Nora Gharib én hun bekende gastjuryleden op bezoek voor een feestelijke rondleiding. Zij kiezen De Strafste School 2018, die op 3 mei tijdens een zenuwslopende ontknoping de trofee krijgt uit handen van onderwijsminister Hilde Crevits.

Deze bekende juryleden komen langs:

Michiel De Meyer ('Steracteur Sterartiest', 'Thuis')
Henny Seroeyen ('De Buurtpolitie', fitnessmodel)
Angelina Flor Pua (Miss België en pilote in spe)
Aster Nzeyimana (MNM-DJ en Sportanker VRT NWS)
Adil El Arbi en Bilall Fallah (nu al wereldberoemd in Vlaanderen als regisseurs van o.a. ‘Patser’ en binnenkort ook groot in Hollywood)

In samenwerking met De Ambrassade en De Vlaamse Scholierenkoepel neemt de jury elke dag ook een jongere mee als gastjurylid:

Alexandra Smarandescu, 21 jaar, studente rechten aan de Vrije Universiteit Brussel, voorzitster van de Vlaamse Jeugdraad
Eloise Van De Casteele, 17 jaar, studeert 5de jaar verzorging, zit bij Conflixers
Femke Van Durme, 17 jaar, studeert humane wetenschappen, zit bij Globelink
Rania El Mard, 17 jaar, studeert 6de jaar economie moderne talen, voorzitster van de Vlaamse Scholierenkoepel
Brahim El Haddouti, 18 jaar, studeert 4de jaar mechanica, animator bij een jeugdhuis op het Kiel en zit bij Pimento

Live radiofeest
Deze artiesten zorgen voor een onvergetelijk radiofeest op de winnende school op 3 mei:

SLM
Henri PFR
Niels Destadsbader
Kraantje Pappie
Spynex (winnaar MNM Start To DJ 2017)

De winnende school krijgt naast het live radiofeest ook een gloednieuwe schoolbib die bestaat uit 100 nieuwe boeken én een coole escaperoom op de speelplaats. Jeugdauteur Mark Tijsmans komt de boeken persoonlijk afleveren op 3 mei.

De Strafste School: jurybezoeken, vanaf 23 april in De Avondshow om 16.00 uur.
De Strafste School: updates op Facebook MNMbe en MNM.be, vanaf 23 april.
De Strafste School: finale op donderdag 3 mei in De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow om 06.00 uur.
De Strafste School: radiofeest donderdag 3 mei live vanuit de winnende school van 16.00 tot 19.00 uur.

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.