Natalia maakt nieuw WK-lied 'Hear That Sound' samen met Qmusic-luisteraars - VIDEO

woensdag 9 mei 2018

Het Wereldkampioenschap voetbal in Rusland komt steeds dichterbij. Qmusic staat als één groot rood blok achter de Rode Duivels en Qmusic-dj Vincent Fierens doet er zelfs nog een schepje bovenop. Hij zocht én vond een nieuw WK-lied: 'Hear That Sound' van Natalia.

Dat kwam de Kempische zangeres vertellen bij Sam De Bruyn, Heidi Van Tielen en Wim Oosterlinck. Het volledig nummer maakt Natalia volgende week woensdag 16 mei bekend. Ze liet woensdag 9 mei al een kort stukje horen op de radio. Voor haar nummer heeft ze wel nog de hulp nodig van enkele Qmusic-luisteraars als 'supporter-backing vocals'. Luisteraars die willen meedoen, kunnen een video van zichzelf opsturen via de Q-app waarin ze 'We Are The Champions' van Queen zingen om kans te maken.

Net vandaag viert Natalia het begin van haar carrière, want het is exact 15 jaar geleden dat ze tweede werd in 'Idool' waar alles mee begon. Toen ze hoorde dat Qmusic op zoek was naar een nieuw WK-lied, was ze meteen enthousiast en smeet ze zich volledig op een nieuw nummer: 'België is een verdeeld land, maar sport en muziek hebben de kracht om te verenigen. Mijn droom is dat deze song dat ook doet.'

Vincent Fierens is Qmusic-verslaggever in Rusland, Jolien Roets staat achter de radioknoppen in België
Vincent Fierens volgt deze zomer alles van het WK op de voet vanuit Rusland. Hij zal verslag uitbrengen van de wedstrijden van de Rode Duivels en alles wat er zich in Rusland op en rond het voetbalveld afspeelt. Om al in de sfeer te komen zal Vincent de nationale ploeg al gaan aanmoedigen tijdens hun oefenwedstrijden in het Koning Boudewijnstadion tegen Portugal (2 juni), Egypte (6 juni) en Costa Rica (11 juni). Zijn avonturen zijn te volgen via de radio en op alle social kanalen van Qmusic.

Qmusic-dj Vincent Fierens: 'Mijn programma heet niet voor niets 'F.C. Fierens', ik ben een echte voetbalgek. En een WK zonder een WK-lied? Dat kon toch niet! We zijn ongelooflijk trots op onze Rode Duivels en dat willen we zowel in Rusland als hier in Vlaanderen laten zien. Ik zal in Rusland alles wat met de Rode Duivels te maken heeft van dichtbij opvolgen en poolshoogte nemen van wat er leeft bij de supporters. Wat kan er mislopen nu we zo’n sterk WK-lied hebben van Natalia om onze nationale ploeg aan te moedigen?'

Terwijl Vincent gaat supporteren voor de Duivels, zowel bij de vriendschappelijke wedstrijden als tijdens het WK, neemt Qmusic-collega Jolien Roets zijn programma een maand lang over tussen 19.00 en 22.00 uur. 'F.C. Fierens' wordt dan 'You Make Us Proud' waarin het WK, de Rode Duivels en de avonturen van Vincent centraal staan. Jolien krijgt in Vlaanderen de hulp van de andere Qmusic-dj’s om live verslag uit te brengen tijdens de wedstrijden. Zij zullen zich onder de vele supporters mengen op de grootste pleinen in Vlaanderen waar de matchen worden uitgezonden.

'Bed & Breakfast' (foto: © Omroep MAX 2020)

In Noord-Brabant zijn we te gast bij Joys en Marco. Zij hebben een voorliefde voor het kroeg- én rock-'n-rollleven. Dit zie je dan ook duidelijk terug in hun B&B-kamers. Daarna is het de beurt aan Karin en Ralf om de gasten te ontvangen. Ook zij wonen in Noord-Brabant, maar dan wat meer landelijk. Yvonne en Hein mogen als laatste de deelnemers verwelkomen in hun bed & breakfast in Gelderland.

'Bed & Breakfast', om 20.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.