Qmusic-dj's, Natalia en Johan Vande Lanotte vieren start zomer met opening Q-Beach House

zondag 1 juli 2018

Vandaag, zaterdag 30 juni, openden de Qmusic-dj's voor de 11e keer officieel de deuren van het Q-Beach House in Oostende. Dit jaar deden ze dat met een wedstrijdje op een obstakelparcours op het strand, dat Vincent Fierens uiteindelijk wist te winnen.

Burgemeester Johan Vande Lanotte gaf het startschot van de wedstrijd en Natalia zorgde op het podium voor de muzikale noot tijdens de opening. De hele zomer lang – van 30 juni t.e.m. 2 september -  zendt Qmusic opnieuw live uit vanuit de Lifeguard Tower en komen er heel wat nationale en internationale topartiesten langs. Zo zijn er deze zomer in totaal vier Sunset Concerten, die later bekendgemaakt worden.

Sam, Heidi & Wim: 'Gisteren stonden we nog tussen 14.000 luisteraars op de Foute Party. Vandaag openen we samen met alle Q-dj's ons Q-Beach House in Oostende, met een minimale kater én met een optreden van Natalia. De zomer kan beginnen!'

Q-Beach House staat helemaal in het teken van surfing
Het Q-Beach House staat deze zomer volledig in het teken van surfen. De radiostudio bevindt zich opnieuw op de eerste verdieping van de Lifeguard Tower, waar de Qmusic-dj’s een hele dag live radio maken van 6.00 tot 22.00 uur met uitzicht op de zee. Aansluitend aan de radiostudio is er het podium voor de optredens van de vele artiesten die langskomen. Verder is er overal in het Q-Beach House wel iets te beleven. Op het terras kunnen de luisteraars terecht voor een hapje, een drankje en (live) muziek, onder de radiostudio kan jong en oud zich komen uitleven op de ‘Q-Wipeout’ waarbij het de bedoeling is om zo lang mogelijk te balanceren op een surfplank en elke vrijdag wordt het weekend goed ingezet met een dj-set tijdens 'Thank God it’s Friday'.

Weetjes over het Q-Beach House:

- Het Q-Beach House is 36m breed en 60m diep. Het hoogste punt van de studio is 5,5 meter hoog.
- Er hebben zo’n 71 mensen aan de opbouw gewerkt
- Er werd een record van maar liefst 2400 ton zand verplaatst
- Er waren 35 grote transporten nodig voor de opbouw
- Vorig jaar waren er in totaal 250.000 bezoekers
- Er zullen 120 studenten aan het werk zijn, verspreid over 2 maanden

'Q-Beach House', van 30 juni tot en met 2 september op het strand van Oostende t.h.v. de Kemmelbergstraat.

'Bed & Breakfast' (foto: © Omroep MAX 2020)

In Noord-Brabant zijn we te gast bij Joys en Marco. Zij hebben een voorliefde voor het kroeg- én rock-'n-rollleven. Dit zie je dan ook duidelijk terug in hun B&B-kamers. Daarna is het de beurt aan Karin en Ralf om de gasten te ontvangen. Ook zij wonen in Noord-Brabant, maar dan wat meer landelijk. Yvonne en Hein mogen als laatste de deelnemers verwelkomen in hun bed & breakfast in Gelderland.

'Bed & Breakfast', om 20.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.