Vlamingen horen hun burgemeester uit bij Radio 2

donderdag 4 januari 2018

Radio 2 brengt van 22 tot 26 januari de Vlamingen online samen met hun burgemeesters. De grootste familie van Vlaanderen nodigde alle Vlaamse burgemeesters uit om in dialoog te gaan met hun inwoners tijdens een unieke Burgemeestersmarathon.

Luisteraars kunnen dan live vragen stellen via de regionale Facebookpagina’s van Radio 2.

Januari is de maand van de beste wensen en nieuwjaarsrecepties.  Maar ook van goede voornemens. Zeker voor onze burgemeesters.  Want voor hen gaan de laatste maanden in van hun huidige ambtstermijn.  Wat gaan zij nog doen dit jaar?

Radio 2 geeft alle Vlamingen de kans om hun burgemeester te confronteren met hun prangende vragen.  Hoe kunnen de burgemeesters hun inwoners nog helpen?  Wat willen ze op de valreep nog rondkrijgen vóór de volgende gemeenteraadsverkiezingen?

In de laatste week van januari brengt Radio 2 meer dan 280 burgemeesters van Vlaanderen samen tijdens een unieke Burgemeestersmarathon. Elke dag in een andere provincie, in een ander regiohuis.  Eén voor één beantwoorden de burgemeesters in een Facebook-Live gesprek die vragen die er echt toe doen voor hun inwoners.

De burgemeesters van de provincie Antwerpen starten met de marathon op maandag 22 januari 2018.  Daarna volgen Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Limburg en ten slotte Vlaams-Brabant.

Alle vragen voor burgemeesters zijn nu al welkom via www.radio2.be en op de regionale facebookpagina’s van Radio 2.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster' (SBS6)

In de leukste en tevens enige kroeg van Klooster komen alle afgevaardigden van de corsogroepen bij elkaar. De bloemencommissie heeft namelijk slecht nieuws. En corsogroep 'Hebbes' bestaat dertig jaar. Nu is het bij hen elke dag al feest, omdat elke dag ook je laatste kan zijn. Exact zes jaar geleden namen ze afscheid van Dennis, de broer van Patrick. Daarom heeft Patrick de leden gevraagd om iets eerder te komen. Samen feesten, samen rouwen.

'Corsokoorts in Sint Jansklooster', om 20.30 uur bij SBS6.