'Wake Me Up' van Avicii is nieuwe nummer 1 in Top 500 van de Zomer

vrijdag 27 juli 2018

Avicii staat dit jaar op nummer 1 in de Top 500 van de Zomer met het nummer 'Wake Me Up'. Tijdens de hittegolf eren de Qmusic-luisteraars hiermee deze week de recent overleden Zweedse top-dj door één van zijn grootste zomerhits op 1 te stemmen.

Avicii stoot zo ‘Despacito’ van Luis Fonsi en rapper Daddy Yankee, dé zomerhit van vorig jaar, van de troon. Het meest gestreamde nummer aller tijden moet het nu dus stellen met een mooie tweede plek. De derde plaats is voor Alvaro Soler met zijn zomerhit van dit jaar: ‘La Cintura’. De populaire Spaanse zanger is meteen ook de hoogste nieuwkomer in de lijst. Opvallend in de lijst is de aanwezigheid van Calvin Harris en David Guetta. Zij staan beiden met maar liefst 12 nummers in de Top 500 van de Zomer.

Qmusic draaide vanop het Q-Beach House in Oostende een hele week lang van maandag 23 t.e.m. vrijdag 27 juli de meest zonnige en vrolijke hits gekozen door de luisteraars in de Top 500 van de Zomer. De hele zomer lang zendt Qmusic live uit vanuit de Lifeguard Tower. De Qmusic-dj’s zorgen voor de nodige sfeer en een flinke dosis muziek met een zomerse playlist. Daarnaast staat er ook heel wat livemuziek op het programma. Zo gaven Niels Destadsbader en Milow al een Sunset Concert bij zonsondergang. In juli komen ook Lucas & Steve (30/7) en Milo Meskens (31/7) nog langs voor een optreden. In augustus staan ook Wulf (1/8) en Jasper Steverlinck (7/8) op het podium en staan er nog twee Sunset Concerten gepland.

Dit is de top 10:

1) Avicii – Wake Me Up
2) Luis Fonsi & Daddy Yankee – Despacito
3) Alvaro Soler – La Cintura
4) Shakira – Waka Waka (This Time for Africa)
5) Calvin Harris & Dua Lipa – One Kiss
6) Ricky Martin – Maria (Un, Dos, Tres)
7) Major Lazer – Watch Out For This
8) Daddy Yankee – Dura
9) Justin Timberlake – Can’t Stop The Feeling
10) Kaoma - Lambada

'Bed & Breakfast' (foto: © Omroep MAX 2020)

In Noord-Brabant zijn we te gast bij Joys en Marco. Zij hebben een voorliefde voor het kroeg- én rock-'n-rollleven. Dit zie je dan ook duidelijk terug in hun B&B-kamers. Daarna is het de beurt aan Karin en Ralf om de gasten te ontvangen. Ook zij wonen in Noord-Brabant, maar dan wat meer landelijk. Yvonne en Hein mogen als laatste de deelnemers verwelkomen in hun bed & breakfast in Gelderland.

'Bed & Breakfast', om 20.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.