Dit eet je deze week dankzij 'Dagelijkse Kost'!

zondag 7 januari 2024
Foto: VRT 1 - © VRT 2023

Jeroen Meus zet in 'Dagelijkse Kost' elke dag van de week een smakelijk gerecht op tafel. Hij bewijst dat koken een plezier is voor iedereen, voor elk moment of evenement en naar ieders smaak. We kijken al even vooruit naar het menu van deze week.

Maandag: Witloofsoep met balletjes
Het was alweer een tijdje geleden dat er bij Dagelijkse kost een degelijke winterse soep op het menu stond. Dat is nu dus verleden tijd, want deze romige witloofsoep met overdreven veel balletjes brengt extra warmte op koude dagen.

Dinsdag: Venkel à la flamande met crème van witte boontjes
De veggies worden op hun wenken bediend met een volwaardige, vleesloze maaltijd waarin de hoofdrol is weggelegd voor venkel. Jeroen braiseert de venkel in een grote pan en maakt er gekookte en fijngehakte eitjes in gesmolten boter bij.

Woensdag: Appelcake tatin
Het beste van twee werelden gecombineerd in één fantastische, omgekeerde taart! Gebakken appelen geblust met calvados, karamel, cakebeslag én bladerdeeg ... Beter gaat het niet worden.

Donderdag: Pasta pulled beef met verse pappardelle
Laat een groot stuk rundvlees garen in de basis voor een bolognesesaus en je krijgt dit abnormaal lekkere eindresultaat zonder enige moeite. Maak er een verse portie lintpasta bij tijdens het wachten en je hebt een waar feestmaal in al zijn eenvoud.

Vrijdag: Zalm met sushirijst en oosterse koolsla
Een lekker stukje gebakken vis is een prima idee om het weekend te laten beginnen. Jeroen maakt er een ietwat Japanse versie van door de vis te serveren met warme sushirijst en een oosters getinte koolsla.

'Dagelijkse Kost', van maandag tot vrijdag om 18.15 uur op VRT 1.

Download nu de GRATIS TVvisie app voor Android of iOS!

Lees ook:
Dit kookt Jeroen Meus deze week in 'Dagelijkse Kost'

'Code van Coppens' (SBS6)

Jamie en Steven Kazán mogen net als Donnie en Ammar op audiëntie bij de koning. Zijne majesteit ligt op sterven en ze moeten zijn nog kloppende hart zo snel mogelijk naar de hut van een medicijnman brengen. Onderweg besturen ze zelf een vliegtuig, maar ze komen tijdens een turbulente vlucht al snel in de problemen. Komen ze ongedeerd uit de jungle? Blijft het hart van de koning kloppen én worden ze de grote redders van het koninkrijk?
'Code van Coppens', om 20.30 uur op SBS6.