Glamping onder de Spaanse zon in 'Met Vier in Bed'

zondag 1 juli 2018

'Met Vier in Bed' pakt na drie weken in eigen land de koffers voor een zonnige trip naar Spanje. Van maandag 2 tot en met donderdag 5 juli vertoeft het programma aan de Spaanse costas, waaronder de Costa Blanca en de Costa Calida.

Logeren doen de duo's tussen de bergen, in gerenoveerde stallen en in een gloednieuwe B&B. Een uniek gastenverblijf volgt aan het einde van de week, want dan gaat 'Met Vier in Bed' 'glamourous camping', ook wel glamping genoemd. Tenten die luxe en comfort bieden midden in de woeste natuur, een schot in de roos?

Maandag: Casa Alestelou in Tormos
In Tormos aan de zonnige Costa Blanca, op een kwartiertje rijden van de Middellandse Zee, runt Bettina sinds een jaartje B&B Casa Alestelou. Zes jaar geleden verhuisde ze met haar man naar Spanje, waar ze vroeger al geregeld op vakantie gingen. Toen naast hun huis een pand te koop stond, kwam Bettina op het idee om er een B&B in te openen. Dat er nog enorm veel werk aan was, vormde voor bezige bij Bettina geen enkel probleem. Ze vloog meteen in de verbouwingen én nadien ook in de inrichting. Alles van kussens, gordijnen en decoratie is dan ook handgemaakt in Casa Alestelou. Bettina’s tomeloze energie en creativiteit hebben uiteindelijk een prachtige B&B opgeleverd met vier kamers. 'Het is mijn levenswerk', zegt ze zelf. Bettina wordt tijdens deze Met Vier in Bed-week vergezeld door haar goede vriendin Hilde.

'Met Vier in Bed', maandag 2 juli om 21.20 uur op VTM.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.