Alle 31 duels EK vrouwenvoetbal live bij Eurosport

zaterdag 15 juli 2017

Voor het eerst in de historie is Nederland gastheer van het EK voetbal voor vrouwen, met zestien deelnemende landen het grootste Europees kampioenschap tot nu toe.

En die primeur zorgt voor enkele andere noviteiten: Eurosport zendt namelijk alle 31 wedstrijden, inclusief de duels van de Oranjeleeuwinnen, live uit via Eurosport 1* én via de Eurosport Player. Niet eerder waren alle duels van een Europese eindronde vrouwenvoetbal in Nederland rechtstreeks via de televisie te volgen.

Bovendien worden de wedstrijden - Eurosport is door de UEFA gevraagd als host-broadcaster van het toernooi - met een recordaantal camera’s in beeld gebracht. In de eerste fase van het toernooi worden de verrichtingen in de zeven verschillende stadions door twaalf camera’s gevolgd, vanaf de halve finales staan er zelfs veertien opgesteld.

De openingswedstrijd van het Women's EURO tussen Nederland en Noorwegen is op 16 juli om 18.00 uur in Utrecht. De finale wordt zondag 6 augustus in Enschede gespeeld. De speelsteden van het EK zijn Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Duitsland is titelhouder, terwijl de vrouwen van Oostenrijk, België, Schotland en Zwitserland hun debuut maken op een eindtoernooi.

Namens Eurosport doen de vaste voetbalcommentatoren Herman Hobert, Ragnar Niemeijer, Robbert Reijmerink en Carlo Wilmots afwisselend verslag bij de beelden.

* Uitzonderingen zijn de openingswedstrijd Nederland-Noorwegen op zondag 16 juli (i.v.m. tennisfinale Wimbledon), Schotland-Portugal op zondag 23 juli (i.v.m. de finish Tour de France) en de gelijktijdige (derde) poulewedstrijden op 24, 25, 26 en 27 juli. Deze duels worden alle uitgezonden via Eurosport 2 én de Eurosport Player.

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.