Heleen Debruyne presenteert nieuw praatprogramma op Klara

maandag 19 juni 2023
Foto: Klara - © Kaat Pype en VRT 2023

Vanaf september is Heleen Debruyne bij Klara de nieuwe vragensteller van dienst op zondagochtend. Een uur lang, tussen 10.00 en 11.00 uur, onderzoekt ze het wereldbeeld van haar gasten.

Heleen Debruyne: 'Het is nogal wat, om in de voetsporen van een radiomonument als Pat te mogen treden. Ik hoop dat ik erin zal slagen een even nieuwsgierige, open interviewer te worden.'

Pat Donnez: 'Heleen heeft van harte mijn zegen. Ze heeft alles in huis om mij snel te doen vergeten.'

Open blik op de wereld
We kijken allemaal op een bepaalde manier naar de wereld. Heleen Debruyne wil uitzoeken hoe het wereldbeeld van haar gasten zich gevormd heeft. Waar komen hun vooroordelen, fascinaties en morele opvattingen vandaan? Zijn die tot stand gekomen door een ervaring uit hun jeugd of iets dat ze gezien, gehoord of gelezen hebben? En hoe zijn die doorheen hun leven veranderd? Heleen praat met een breed scala aan gasten met verschillende overtuigingen. De titel van het programma kom je eind augustus te weten.

Nieuw praatprogramma met Heleen Debruyne, vanaf 3 september, elke zondag van 10.00 tot 11.00 uur op Klara en VRT MAX.

Stage bij Klara
Heleen Debruyne (1988) studeerde geschiedenis en journalistiek. Ze deed haar stage bij Klara en is daar nooit meer weggegaan. Ze werkte er als redacteur, reportagemaker en recensent. Nu presenteert Heleen er onder andere het cultuurprogramma 'Pompidou', afwisselend met Chantal Pattyn. Daarnaast is ze ook auteur. Haar debuutroman ‘De plantrekkers’ verscheen in 2016, in 2021 was er ‘De huisvriend’. Heleen schrijft ook voor verschillende kranten en tijdschriften. Samen met Anaïs van Ertvelde onderzoekt ze in de podcast Vuile Lakens hét onderwerp waarover je in keurig gezelschap amper durft te praten: seks en lichaam. De twee maakten er ook een boek over.

Bedankt Pat Donnez!
Tijdens het laatste weekend van juni zwaait Klara Pat Donnez uit. De radioheld is, op vraag van de luisteraars, zelf te gast in de laatste uitzending van 'Berg en Dal' op zondag 25 juni. Heleen zal hem liefdevol op de rooster leggen.

Daags voordien, op zaterdag 24 juni, is Pat te gast in 'De Liefhebber'. Katelijne Boon duikt in zijn muzikale verleden en platenkast. De muzieksmaak van Pat is erg ruim en vertelt ongetwijfeld heel veel over de man.

'De Liefhebber' met Pat Donnez als gast, zaterdag 24 juni van 10.00 tot 12.00 uur op Klara en VRT MAX.

'Berg en Dal, met Pat Donnez als gast, zondag 25 juni van 10.00 tot 11.00 uur op Klara en VRT MAX.

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.